Lifestyle

5 Tips tegen stress

Heb jij ook wel eens, een gespannen en onrustig gevoel? Dit komt door een stresshormoon wat in je bloed komt. Ja, dat heb ik ook moeten uitzoeken. Verder is het niet raar dat je last hebt van stress, hier hebben mensen vanaf de oertijd al last van.

Spanning en onrust zijn niet de enige symptomen van stress. Als je last hebt van hartkloppingen, gespannen spieren, benauwdheid of regelmatig terugkerende hoofdpijn kun je ook last van stress hebben. In dit artikel geef ik 5 tips over hoe jij je stress kunt verlagen!

Bron

1. Ontspan!

Neem een grote kop thee, kijk wat tv, lees een boek, of doe gewoon helemaal niks. Het belangrijkste is dat je je hoofd even leeg maakt.

2. Ken je grenzen!

Wil je altijd net teveel doen? Het beste zijn overal in? Zet dan een keer niet zulke hoge doelen, je moet niks en je mag echt wel een keer ‘’nee’’ zeggen!

3. Beweeg!

Als je lichaam niet fit is hopen spanningen zich nog meer op. Na een lange dag achter de pc, kun je is een half uurtje gaan fietsen. Het stimuleert de bloedsomloop waarna je je hopelijk een stuk beter voelt.

4. Uit je gevoelens!

Als je merkt dat er stress aankomt, vertel er dan iemand over. Zeg hoe je je voelt, de andere persoon zal je misschien kunnen helpen!

5. Slaap voldoende!

Als je op tijd op moet staan, ga dan ook op tijd slapen. De stress kun je dan voor een groot deel verwerken in je slaap!

Heb jij nog een anti stress tip? Laat het dan weten in de reacties!

7 Comments

  1. Ik vaar vaak wel goed op een beetje stress, maar soms komt er een moment dat je lijf zelf een keertje nee zegt. Dus luisteren naar je lichaam is ook een hele fijne. Thanks voor je tips!

    Reply
  2. Handige tips! En misschien is het inderdaad wel zinvol om hier vaker bij stil te staan en het gewoon los te laten. Een stressloos (of minder stressvol want of het helemaal stressloos kan zijn betwijfel ik) kan zoveel schelen:).

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *