Boek review: ”Ik reis alleen”

Voor dit artikel moeten we een beetje terug in de tijd! Begin van dit jaar is (helaas) de V&D failliet gegaan. Deze hielden toen een mega uitverkoop met hoge kortingen, natuurlijk moest ik hier bij zijn! Samen met mijn Carmen en een vriendin van haar gingen wij op een zaterdag morgen naar de uitverkoop toe. Bij deze uitverkoop vond ik een boek geschreven door Samuel Bork genaamd: ‘’Ik reis alleen’’, dit boek sprak mij erg aan! Helaas was ik op dat moment (ja het zal ook is niet) blut. Een paar weken later kocht ik het boek als nog via bol.com en vandaag heb ik er voor jullie een review over!

Het boek is geschreven door Samuel Bork uit Noorwegen, deze schrijver die eigenlijk Frode Sander Øien heet heeft al een glansrijke carrière als romanschrijver en muzikant achter de rug. Ondertussen is hij in ongeveer 30 landen een veel besproken auteur van thrillers! Jaja het boek is dus een thriller. Om jullie even een idee te geven waar het over gaat heb ik even de achterkant van het boek voor jullie opgezocht.

‘’Op het Noorse platteland wordt een zesjarig meisje gevonden, met een springtouw opgeknoopt aan een boom. Ze draagt vreemde poppenkleren en er hangt en vliegtuiglabel om haar nek met de tekst: ik reis alleen.

Als blijkt dat het land wordt geteisterd door een sluwe moordenaar, wordt Holger Munchs speciale onderzoeksteam weer tot leven gewekt. Munchs prioriteit is om zijn beste onderzoeker Mia Krüger, uit haar zelfgekozen isolement te halen, dat is echter nog niet zo makkelijk…’’

Verder ga ik jullie natuurlijk niet verklappen wat er gebeurt in het verhaal. Zelf vond ik het een erg mooi boek! Het verspringende verhaal van verschillende karakters maakte het dat ik soms even extra na moest denken over hoe het verhaal in elkaar zat. Verder zat er zeker spanning in het boek waardoor ik soms uren door bleef lezen om achter dat ene antwoord te komen. Het boek is zeker niet voorspelbaar, wat het nog leuker maakt om hem te lezen. Het is zeker een goede thriller! Ik wil jullie ook echt aanraden om (mits je van thrillers houdt) deze zeker te gaan lezen.

Aan het einde van het boek staat nog een fragment van Samuel Bjork zijn 2de thriller ‘’De doodsvogel’’ dit is het vervolg op ‘’ik reis alleen’’. Deze heb ik sinds deze week ook binnen, toch moet die nog even wachten tot ik mijn andere boek eerst uit heb.

Van wat voor boeken houden jullie? Laat het weten in een reactie!

2 thoughts on “Boek review: ”Ik reis alleen”

1. Mijn vader kreeg deze voor zijn verjaardag en ik ben erg benieuwd wat hij ervan zal vinden! Ik werk zelf in een boekhandel en zie ‘m regelmatig voorbij komen, het lijkt me een erg spannend boek. Zelf houd ik erg van romans, maar thrillers vind ik ook leuk op z’n tijd! Malou x